گزارش کاراموزی شركت راه ساختماني،تحكيم سازه ابهر

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
گزارش کاراموزي شركت راه ساختماني- تحكيم سازه ابهر در 24 صفحه ورد قابل ويرايش


مقدمه

شركت راه ساختماني تحكيم سازه ابهر واقع در خيابان دكتر بهشتي پلاك 5 مي باشد .

اين شركت داراي پرسنلي به شرح زير عبارتند از : مدير عامل شركت جناب آقاي مهندس غلامرضا خداوردي و كارمندان آقاي مهندس ميثم محمدي مي باشد . اين شركت در زمينه راه سازي و ساختمان سازي مشغول به كار است. اين شركت در زمينه فوق موفق به اخذ گريده از سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان مي باشد اين شركت در سال 1380 به نام يارادان تاسيس و با توجه به مشكلات از قبيل اخذ گريد شركت در سال 1384 به نام شركت تحكيم سازه تغيير نام داد ه شد و بر اين اساس داراي سابقه 5 سال در زمينه ساخت ساز مي باشد سوابق اجراي شركت عبارتند از – احداث ساختمان اداري وسرايداري مديريت جهاد كشاورزي هيدج – و احداث محوطه اداري مديريت مذكور – احداث سوله دانشكده معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر ، احداث سوله كارگاهي برق 6 دانشگاه آزاد واحد ابهر – تعميرات اساسي مدارس ابهر عبارتند از : انديشه ، ارشاد ، سپهر ، آيت الله خامنه اي – عفيفه خرمدره ، و شهامت روستاي فلج مي باشد .

بنده در اين شركت وظيفه انجام دادن كارهاي عمراني را در دو ماه اول داشته و به دليل سردي هوا در ماه آخر به انجام كارهاي اداري مشغول به كار شدم.





فصل اول

مرحله اول تهيه زمين

قطعه زمين را براي ساختمان مورد نياز را در نظر گرفته و خريداري مي شود ساختمان مذكور را از لحاظ مالكيت در اداره ثبت و اسناد املاك بررسي و مورد تاييد قرار مي گيرد سپس جهت مراحل بعدي ساخت و ساز ساختمان از طرف شهرداري آن شهر اقدام مي شود .

مرحله دوم تهيه كروكي زمين

در شهرداري زمين مذكور را از لحاظ وضعيت شهر سازي و ابعاد دقيق زمين بررسي مي گردد سپس كروكي دقيق از زمين تهيه مي شود .

مرحله سوم تهيه نقشه

قطعه زمين مورد نظر از طرف شهرداري به سازمان نظام مهندسي جهت تهيه نقشه معرفي مي گردد نقشه هاي ساختمان توسط مهندسين طراح تهيه وپس ازبررسي و تاييد مهندس ناظر و تاييد نهايي شهرداري و صدور پروانه ساخت جهت عمليات ساخت ساختمان آماده مي شود .







فصل دوم ساخت

جهت شروع به ساخت و اقدامات مشابه ابتدا كارفرما با پيمانكارهاي مربوطه اقدام به اخذ قرارداد مي بندد كه كارفرما آقاي مهدي قربان نژاد كه با شركت تحكيم ساز به عنوان پيمانكار زير نظر مهندس ناظر پروژه اقدام به عقد قرار داد نمود .

مرحله اول تحويل زمين از كارفرما به پيمانكار و پياده كردن نقشه روي زمين توسط عوامل پيمانكار ابتدا بر وكف زمين را نسبت به كوچه يا معبر مشخص مي شود ( كه اين كار قبلاً بايستي در كروكي و توسط شهرداري مشخص مي شد ) بعد از مشخص شدن ابعاد دقيق زمين و معبر شروع به خاك برداري با لودر از زمين مذكور 1- برداشت خاك دج 2- رسيدن به سطح خاك

3- رسيدن به سطح صاف براي انجام عمليات قالب بندي و سپس محل دقيق ستونها روي زمين كه بوسيله ميلگرد 1 متري انجام مي شود براي دقت بيشترو استقرار دقيق اكس ستونها در محل خود از دوربين تئودوليت استفاده شد بعد از استقرار محل ستونها ابعاد شناژها روي زمين دقيقاً ريسمان كشي و علامت گذاري شد با توجه به اينكه ساختمان مذكور داراي فنداسيون نواري است قالب بندي آن نيز به صورت نواري با سرعت زيادتري انجام شد ارتفاع قالب بندي نيز 75cm در نظر گرفته شد كه به مدت 3 روز طول كشيد قالب بندي را با آجر فشاري و ماسه سرندي نرم انجام شد كه از اين ملات به خاطر اينكه بعد از اتمام قالب بندي بتوان به راحتي آجرهاي كاركرده را سالم درآورد استفاده مي شود بايد توجه داشت قالب بندي 22cm كار شود چون حجم بتن ريزي زياد است قالب در برابر فشار كه بتن به ديواره هاي قالب مي آورد مقاوم باشد در اين پروژه همزمان با قالب بندي آرماتوربندي نيز بر اساس نقشه هاي موجود بعد از خريداري ميلگرد انجام شد فنداسيونها نواري در چهار سايز مي باشند بر اساس ميزان بار وارده و محاسبات آيين نامه زلزله و غيره ميلگردها جهت هاي A-2 و D-2 از سايزهاي بالايي استفاده شده كه در حين منتاژ كلاف نواري فنداسيون جهت D و A مي بايست دقت بيشتري شود همچنين به علت كسرت تعداد ميلگرد بايستي فاصله هاي بين ميلگرد ها كاملاً دقيق و با خطاي بسيار كم نصب گردد تا بتن با سهولت و با كيفيت استاندارد انجام شود ميلگردهاي خريداري شده حتماً عاري از زنگ زدگي با رنگ و گل و غيره مي باشد در صورت برخورد چنين اتفاقي حتماً بايد ميلگردها قبل از منتاژ توسط بروس سيمي كاملاً تميز شده باشد . بايد توجه به اينكه پروژه مذكور سازه بتني مي باشد نياز به حجم زياد ميلگرد دارد در صورتي كه ميلگردهاي موجود در كارگاه دچار زنگ زدگي زيادي شده باشد مثلاً پوسته داده باشد بايد سند پلاست يا ماسه پاشي شود تا پوسته هاي زنگ زدگي از ميلگرد جدا شود.

آغاز بتن ريزي ستونها

عيار بتن ستونها نيز همانند فنداسيون 350 كيلوگرم در متر مكعب باشد كه مخلوط شن ( نخودي بادامي ) و ماسه ريز دانه شسته تميز و سيمان پر نوع يك باشد تركيب اين بتن نيز توسط دستگاه بتون ريز برقي صورت مي گيرد كه بعد از تركيب كامل بتن توسط فرغون تا پاي ستون حمل شده و توسط بيل به داخل قالب ريخته مي شود بايد توجه شود كه اين عمل با ظرافت و دقت لازم انجام شود تا از برخورد بتن به داخل ديواره قالب و ميلگردهاي ستون تا حد امكان كاسته شود ( بتن در اثر برخورد با ديواره يا آرماتورها دچار دگرگوني در تركيبات خود مي شود . ) در دو سري روي هم بسته مي شود و در مجموع 8 قطعه كه قطعات 4 تايي پايين و بالا در محل خود بسته مي شوند سپس در روز بتن ريزي يكي از قطعات بالايي برداشته مي شود بتن ريزي درتراز پايين تحول از اين قسمت صورت مي گيرد . بعد از ريختن بتن در داخل قالب ( حدوداً 50 سانتيمتر ) بايستي بتن ويبره شود كه اين كار را مي توان توسط دستگاه ويبره شلنگي انجام داد .شلنگ را از قسمت قالب برداشته شده به داخل بتن مي بريم و عمل ويبره را انجام مي دهيم . بايد ويبره با دقت بالايي صورت بگيرد زيرا بتن بايستي در تمام قسمت هاي قالب و دور تا دور ميلگرد ها را فرا گيرد . همچنين مراقب ويبره بيش از حد نيز بايد باشيم .

بتن ريزي تا اين سبك تا تراز نصف ستون پيش مي رود و سپس مرحله بالاتر ستون پس از نصب قطعه قالب بتن ريزي مي شود تا بتن ريزي به صورت كلي در ستون به پايان برسد . اين كار در كليه ستونها بايستي انجام شود كه در مدت 2 روز صورت پذيرفت ( بايدتوجه شود كه حد فاصل بين دو روز بتن هيچ ستوني ناقص ريخته نمي شود ) بتن ريزي كليه ستونها كه انجام شد قالبها باز شد تا براي طبقات ديگر آماده شوند . در اين فاصله كلاف تيرهاي اصلي سقف طبقه همكف مونتاژ مي شود و تيرچه هاي همكف نيز بايد مونتاژ و بتن ريزي آماده شوند . با ستونها بعد از باز شدن قالبها بايستي بوسيله گوني كنفي كاملاً دور تا دور آن را بسته و همواره كاملاً نمناك و خيس نگهداري شود بتن ريزي اوايل پاييز و در هواي نسبتاً گرم صورت گرفت لذا نگهداري آن و خيس نگهداشتن گوني بسيار مهم مي باشد .

تيرهاي اصلي بتني طبقه اول داراي ابعاد 25*25 سانتيمتر هستند كه سايز ميلگردهاي راسته 016 و 020 و 014 مي باشند و خاموت ها نيز 020 هستند

فاصله خاموتها از همديگر بسيار دقيق و طبق نقشه بايستي باشند فاصله ها باهم مساوي نيستند به علت نيروي خمش در دو طرف تير فاصله خاموت ها از همديگر كم مي باشد و به علت كم شدن نيروي خمشي در وسط دهانه تير از فاصله بيشتري برخوردار هستند . بعد از باز كردن قالبها ستونها اقدام به قالب گذاري كف تيرهاي اصلي و فرعي مي نماييم كه اين كار بايد همزمان در كليه تيرهاي اصلي و فرعي اجرا شود كه اين قالب را توسط جكهاي فلزي يا در صورت نبودن جكهاي فلزي T شكل از تيرهاي چوبي T شكل استفاده شود . بايد توجه داشت قالب كف تيرهاي فرعي و اصلي كاملاً در يك تراز قرار گيرد بعد از آن اقدام به آرماتور بندي تيرها روي قالب ها انجام مي دهيم بعد از اتمام خاموت بندي تيرهاي اصلي و فرعي اقدام به كشيدن تيرچه ها در داخل تيرهاي اصلي انجام مي دهيم و فاصله آن را توسط يك رديف سفال كه در اول تيرچه ها و انتهاي تيرچه ها قرار مي دهيم فاصله بين آنها تنظيم مي شود بعد از آن اقدام به شمع بندي زير تيرچه ها اقدام مي كنيم بايد توجه داشت چون سقف طبقه همكف مي باشد بايد شمع بندي ما روي خاك دستي قرار نگيرد چون فشاري كه هنگام بتن ريزي روي شمع وارد مي آيد باعث نشست سقف مي شود براي جلوگيري از اين كار بهتر است با استفاده از آهن يا ورق در زير شمع ها مانع از نشست سقف شويم بعد از آن اقدام به ريسمان كشي زير سقف مي نمايند تا اطمينان پيدا كنند كه خيز منفي دارد بعد از آن اقدام به سفال چيني بين تيرچه ها مي كنند لازم به ذكر است كه اگر ارتفاع تيرهاي اصلي و فرعي بيشتر از ضخامت سقف مي باشد به اندازه نياز قالب بندي و تيرچه روي آن قرار مي گيرد به دليل ماكسيمم بودن برش در نزديك تكيه گاه در داخل تك تك تيرچه ها آرماتوري به عنوان اتكا با شكل خاص تعبيه مي گرد كه مقاومت تيرچه را در برابر برش بالا مي برد

دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 1706 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: